عنوان سوال - ریزش مو

0
0
54 نفر مشاهده کردند
۴ سال پیش
با عرض سلام وخسته نباشید،
من برای ریزش مو به متخصص پوست مراجعه کردم ، آزمایش خون دادم و میزان هورمون تستوسترون بالا داشتم. الان حدود ۶ ماهه قرص اسپیرونولاکتون مصرف میکنم. میزان ریزش موهایم کمتر شده ولی تغییر زیادی در رشد موهایم ایجاد نشده. اگه دارو ناگهانی قطع بشه مشکلی ایجاد نمیشه؟ بهتره دارو رو ادامه بدم یا قطع کنم؟
ممنون.
پاسخ دکتر

با سلام.چون پیش متخصص پوست مراجعه نموده اید مسلما نظرشان صحیح است و بر طبق برنامه ای که برایتان در نظر گرفته اند پیس بروید.
در مورد رشد مجدد که پرسیدید این مورد در همه یکسان اتفاق نمی افتد.توقف ریزش از رسد مجدد راحت تر به دست می آید و از این جهت رفتار افراد در پاسخ به داردمتفاوت است و فاکتورهای گوناگونی در این جا در پاسخ دهی موثر هستند.
در مورد قطع دارو روش بنده به شخصه ادامه طولانی مدت این نوع از داروها نیست ولی چه نظرها و چه مقالات در این زمینه یکسان نظر نمی دهند .در هر حال مسلما با قطع نا نهانی دارو انتظار ریزش می تواند دور از انتظار نباشد.
توصیه کلی بنده اتکا به روش پزشک محترمتان است و اصلا پزشک خود را عوض نکنید مگر این که در مدتی که برای دستیابی به هدف درمانی که برایتان توضیح داده اند به رغم استفاده مطابق دستور ایشان از داروها ،به هدف درمانی بحث شده بین شما و ایشان نرسیدید.

خدمات

Created by Adeel rehmanfrom the Noun Project

درمان جوش

درمان ریزش مو

Created by Shakeel Ch.from the Noun Project

تزریق بوتاکس

Created by DinosoftLabsfrom the Noun Project

تزریق پروفایلو